Dette er barnehagen vår

Om barnehagen

Voksen sitter med to barn på fanget utendørs
Barn leser en bok
Barn leker i sandkassa
To barn klemmer

Kort fortalt

Kidsa Ospeli er en barnehage i Bergen kommune, med 18 ansatte og 39 plasser fordelt på 2 avdelinger.

Blåbærtua

1-3 år

Humlebolet

3-6 år

Hvorfor velge Kidsa Ospeli?

Hos oss er hverdagen fylt med humor og glede, og vi anser leken som den viktigste arenaen for barns læring. Vi er et inkluderende og trygt miljø, der alle ansatte kjenner alle barn.

Fokusområdene våre er språk, uteliv og trygg tilknytning til de ansatte. Vi som jobber her er erfarne og omsorgsfulle og vi møter barna i barnehøyde, skaper øyekontakt, og viser tydelig at vi er glade for å være sammen med hvert enkelt barn.

Vi har daglige aktiviteter der språkutvikling er i fokus, med sang, barnebøker, rim og regler, og vi tøyser med lyder og ord og undrer oss over språket.

Barns medvirkning i hverdagslige gjøremål er viktig for oss, og vi oppmuntrer barna til åpen kommunikasjon og legger til rette for at alle barn får muligheten til å dele sine tanker, ideer og følelser.

Noe av det vi liker best

• Fokus på uteliv, i naturskjønne omgivelser i Fyllingsdalen med skogen som nærmeste nabo.
  • Vi er en fullkostbarnehage hvor alle måltidene tilberedes i barnehagen.
  • Fokus på språk, med daglige språkstimulerende aktiviteter for både enkeltbarn og hele barnegruppen.
  • Egen grønnsakshage og bærbusker, hvor barna lærer om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra jord til bord.
  • Stort og variert uteområde med lekeapparater for barn i alle aldre, kupert skogsterreng og bålpanne - et ypperlig sted for fellessamlinger og gode måltider.
  • Erfarne og omsorgsfulle ansatte som fokuserer på trygg tilknytning, møter barna i deres høyde og deltar i leken.

Dette er barnehagen vår

Pedagogikk og tilnærming